زیبا ترین .... ::. منجم آماتور::.

نوشته های یک منجم آماتور(ژورنالیسم علمی) بیایید نجوم را آسان فرا بگیریم

زیبا ترین .... ::. منجم آماتور::.

نوشته های یک منجم آماتور(ژورنالیسم علمی) بیایید نجوم را آسان فرا بگیریم

اطلاعیه برگزاری هفتاد و ششمین باشگاه نجوم مشهد

طبق آخرین اخبار گرفته شده از انجمن نجوم مشهد باشگاه نجوم مشهد به شرح  ذیل برگزار می شود هنوز خبری از انجمن نجوم ایران نیست:


هفتاد و ششمین باشگاه نجوم مشهد همزمان با جشنواره ساعتهای آفتابی، یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ از ساعت ۱۱ الی ۱۳:۳۰ در دبیرستان فاتح واقع در کوی آب و برق، میدان صحیفه (میدان ۸۰۰)، خیابان هنر، مقابل اداره برق برگزار خواهد شد. برنامه های این باشگاه به شرح زیر خواهند بود:


برنامه

سخنران

زمان

آسمان شب

سید علی اصغر ربانی

۱۱:۰۰ الی ۱۱:۳۰

گزارش ساخت ساعت آفتابی دیواری دبیرستان امام رضا (ع)

سید محمد هادی طباطبایی یزدی

۱۱:۳۰ الی ۱۲:۰۰

گنبد آرین

منوچهر آرین

۱۲:۰۰ الی ۱۲:۴۵

ساخت ساعت آفتابی دیواری

سید محمد هادی طباطبایی یزدی

۱۲:۴۵ الی ۱۳:۳۰

برگزاری باشگاه نجوم مشهد در یکشنبه

ستاد برگزاری باشگاه نجوم مشهد اعلام کرد باشگاه نجوم مشهد که در پنجشنبه لغو شده بود در روز یکشنبه ۸۸/۴/۱۱ همزمان با جشنواره ساعت های آفتابی در محل دبیرستان حسین فاتح برگزار

می شود.

آخرین مرحله(مطلب تخصصی)

مرحله نهایی سفر پلانک آغاز شد.

پلانک در ۱۷ ژوئن با موفقیت توانست ۳ تماس کامل کننده خود را انجام دهد.وی تصحیح mid-orse خود را یکی دو مرتبه طی هفته های گذشته انجام داده است.

که 46 ساعت سوختن را  برای مانوورتماس شامل می شد.این مانور تماس می تواند به سادگی در یک خط نبودن را تصحیح کند.

 وجود این انحرافات اجتناب ناپذیر است و در واقع با چنان روش پیچیده ای انتظار داشت این انحرافات وجود داشته باشد. این انحرافات در درجه اول موجب شده است موتور های کنترل کننده طی تغیراتی در ریز را گاه های خود کار بکنند.



The final leg

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی تصویر کلیک کنید


ژورنالسم علمی

R -H Astronomer

Planck satellite outreach news


The final leg

18 Jun 2009, 10:16 UTC (0 views)

The final leg

The final leg of Planck's journey has begun.  On 17th June it successfully executed a 3-hour "touch-up" manoeuvre, which completes the mid-course correction.  A couple of weeks previously, a much larger 46-hour burn was performed.  This touch-up manoeuvre simply corrects for any slight misalignment after that burn.  These misalignments are inevitable, and indeed expected, with such complicated procedures, and are primarily caused by tiny variations in the way the thrusters work


trans for persian soon

.

خبری از یک خبر گزاری

دوستان گرامی علاقه مند

خبرگزاری مجله نجوم(نجوم نیوز) خبری را با عنوان کشف ستارگن نوزاد در مرکز کهشکان راه شیری را انتشار نمود این خبر با این عنوان بوده

 خبر....


کشف ستارگان نوزاد در مرکز راه شیری تاره شناسان با کمک تلسکوپ فضایی اسپیتزر موفق شدند ستارگان تازه متولد شده ای را در مرکز کهکشان راه شیری شناسایی کنند.

 

دانشمندان موسسه علوم سیارات فراخورشیدی ناسا در برنامه تحقیقاتی خود توانستند در قلب کهکشان مارپیچ راه شیری مجموعه ای آشفته از ستارگان، گرد و غبار، گاز و یک سیاه چاله بسیار بزرگ را شکار کنند.

این محققان با استفاده از رصدهای تلسکوپ فضایی اسپیتزر نشان دادند که شرایط مرکز این کهکشان بسیار آشفته است و بادهای ستاره ای بسیار پر قدرت و شوکهای موجی قوی این منطقه را احاطه کرده اند.

Image 

ستاره شناسان دریافتند که ستاره ها می توانند در این مکان آشفته و پر هرج و مرج شکل گیرند و متولد شوند

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "این ستاره ها شبیه به سوزنهایی در یک کومه کاه هستند. هیچ راهی برای رصد آنها با استفاده از نور مرئی وجود ندارد چرا که گرد و غبار زیاد این منطقه از راه شیری مانع عبور نور می شود. به همین منظور ما از دستگاههای فروسرخ تلسکوپ فضایی اسپیتزر استفاده کردیم."

هسته کهکشان راه شیری یک منطقه اسرارآمیز در فاصله حدود 600 سال نوری از زمین است. در این هسته در حدود 10 درصد از تمام گازهای موجود در کهکشان راه شیری جمع شده اند.

در تحقیقات اخیر، این دانشمندان موفق شدند بیش از 100 جسم ستاره ای بسیار جوان را شناسایی کنند که جوانترین آنها در حدود کمتر از یک میلیون سال سن دارد.